Ο πληρέστερος ηλεκτρονικός επαγγελματικός οδηγός του N.Έβρου
Θηβαίος

Κάτι τρέχει στον Έβρο

Οι απεργοί θα μεταβούν και στα αγροτικά μπλόκα του Έβρου.
Οι απεργοί θα μεταβούν και στα αγροτικά μπλόκα του Έβρου.

Κλειστά δημαρχεία, κινητοποιήσεις & απεργία σε Αλεξανδρούπολη, Ορεστιάδα & Σαμοθράκη

15-12-2025

Με γενική απεργία και κινητοποιήσεις θα συνοδευτεί η ψήφιση του κρατικού προϋπολογισμού αύριο Τρίτη 16/12. Αρκετοί δήμοι της χώρας βάζουν λουκέτο. Τα δημαρχεία κλείνουν, αυτή την φορά με απόφαση των δημάρχων και των δημοτικών συμβουλίων και οι δήμαρχοι κατεβαίνουν σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που θα "τρέχουν" παράλληλα σε αρκετούς δήμους της χώρας.

Ο δήμος Σαμοθράκης ήταν από τους πρώτους δήμους του Έβρου που ανακοίνωσε ότι θα συμμετάσχει στη συγκεκριμένη κινητοποίηση, στηρίζοντας το αίτημα για άμεσες λύσεις που θα διασφαλίσουν την εύρυθμη λειτουργία των Δήμων και την κάλυψη των αναγκών των πολιτών.

Κύριο αίτημα τους είναι η αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης από το Κεντρικό Κράτος προς τους Δήμους, προβάλλοντας το μήνυμα “Οικονομικά Ισχυροί Δήμοι, διαρκώς δίπλα στον πολίτη”, η ΚΕΔΕ διεκδικεί να γίνει επιτέλους πράξη μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στο Κράτος και την Αυτοδιοίκηση. Μια Μεταρρύθμιση ουσίας που θα υπηρετεί στην πράξη κι όχι στα λόγια την συνταγματική πρόβλεψη για Δήμους με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, σε ένα νέο, αποκεντρωμένο μοντέλο κρατικής λειτουργίας, που θα υπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών.

Παράλληλα οι οργανωτές της πανελλαδικής απεργίας που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ μετά από απόφαση του 39ου Συνεδρίου της έχουν ανακοινώσει ότι μετά τις συγκεντρώσεις θα γίνει μαζική μετάβαση στα μπλόκα των Κήπων και του Ορμενίου, για να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους στον αγώνα των αγροτών.

KYRCOM

Σύμφωνα με την ανακοίνωση σωματείων ιδιωτικών υπαλλήλων από την περιοχή Αλεξανδρούπολης που θα συμμετάσχουν στην αυριανή απεργία, βασικά αιτήματα είναι τα εξής:

"-Αυξήσεις στους μισθούς και Συλλογικές Συμβάσεις. Ρήτρα αναπροσαρμογής των μισθών με βάση τον πληθωρισμό. Επαναφορά της συλλογικής διαπραγμάτευσης της ΕΓΣΣΕ. Ονομαστική αύξηση του κατώτερου μισθού στα 1.000 ευρώ. Επίδομα ανεργίας για όλους τους ανέργους και χωρίς προϋποθέσεις στο 80% του μισθού.

-Σταθερός και συνεχής ημερήσιος χρόνος εργασίας, 7ωρο- 5ήμερο- 35ωρο κατοχυρωμένο μέσα από Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ώστε να μπορούμε να κατοχυρώνουμε και τον ελεύθερο χρόνο που έχουμε ανάγκη.

-Αύξηση 20% στους δημοσίους υπαλλήλους. Επαναφορά στο δημόσιο του 13ου και 14ου μισθού.

-Ουσιαστικές αυξήσεις στις συντάξεις. Επαναφορά 13ης και 14ης σύνταξης. Ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς και κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης.

-Να στηριχτούν όλες οι κρατικές δομές με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και με εκσυγχρονισμό των υποδομών τους.

-Μέτρα υγείας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς, γιατί οι ζωές μας δεν είναι κόστος.

-Άμεσα μέτρα ενάντια στην ακρίβεια με κατάργηση των φόρων στα είδη πλατιάς κατανάλωσης. Για ρεύμα φθηνό για τον λαό, με πλαφόν στην τιμή του και κατάργηση του ΦΠΑ και όλων των άλλων έμμεσων φόρων.

-Απέναντι στο αίσχος των πλειστηριασμών, απέναντι στην ασυδοσία των “κορακιών” πάνω στο βιός του λαού. Ανασύσταση του ΟΕΚ για σύγχρονη και φθηνή κατοικία.

-Αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα Υγείας και Πρόνοιας, για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Εκπαίδευση, για αποκλειστικά δημόσιες μαζικές μεταφορές. Για να είναι το νερό και η ενέργεια κοινωνικά αγαθά και όχι εμπορεύματα.

-Απεμπλοκή της χώρας μας από τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και πολέμους. Να κλείσουν όλες οι νατοϊκές βάσεις. Στεκόμαστε στο πλευρό των λαών του κόσμου που αντιστέκονται όπως τον ηρωικό λαό της Παλαιστίνης."