Κάτι τρέχει στον Έβρο
Τσέχοι κωπηλάτες θα ταξιδέψουν με μονόξυλο σκάφος από την Αλεξανδρούπολη στον Βόλο! (video)
Τσέχοι κωπηλάτες με ένα μονόξυλο σκάφος (κορμό δένδρου σκαμμένο) έχουν προγραμματίσει να κάνουν την διαδρομή από Αλεξανδρούπολη μέχρι Βόλο μαζί με Τσέχους και Έλληνες αρχαιολόγους στα πρότυπα των αρχαίων χρόνων.
Το ταξίδι με το μονόξυλο σκάφος θα ξεκινήσει στις 20 Ιουνίου νωρίς το πρωί από την Αλεξανδρούπολη, με προορισμό τον Βόλο.
Πρόκειται για την πέμπτη αποστολή με την ονομασία "monoxylon expedition" , η οποία συνδέει την επιστήμη με την πειραματική αρχαιολογία. Η πρώτη αποστολή έγινε το 1995 και το κίνητρό της ήταν μια δοκιμή μεταφοράς ανθρώπων, καλλιεργειών και ζώων χρησιμοποιώντας ένα μονόξυλο. Το τότε σκάφος, έξι μετρων, είχε εννεαμελές πλήρωμα και διένυσε μια απόσταση 290 χιλιομέτρων , μεταξύ της Σάμου και της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Η κύρια καινοτομία της φετινής αποστολής θα είναι η χρήση πανιού για το μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιού.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι αποστολές μονόξυλων συνδέουν στενά την επιστήμη με τη μορφή της πειραματικής αρχαιολογίας και της περιπέτειας της θαλάσσιας ναυσιπλοΐας. Σκοπός των αποστολών είναι να εξακριβωθούν οι δυνατότητες των πρωτόγονων ξύλινων πλοίων, στην εξάπλωση των πρώιμων γεωργικών καλλιεργειών στη Μεσόγειο.
EN
TR
_ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-1781771065.jpg)






